مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 09:102021-09-09پزشكي

ارتباط بین HPV و سرطان دهانه رحم


سیر سرطان دهانه رحم مسیر کندی را طی می کند و بین 15 تا 20 سال است؛ یعنی فرد در ابتدا باید عفونت HPV  بگیرد و این عفونت پابرجا بماند تا در نهایت و پس از گذشت 15 سال به سرطان تبدیل شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص زنان و زایمان گفت: سیر سرطان دهانه رحم مسیر کندی را طی می کند و بین 15 تا 20 سال است؛ یعنی فرد در ابتدا باید عفونت HPV  بگیرد و این عفونت پابرجا بماند تا در نهایت و پس از گذشت 15 سال به سرطان تبدیل شود.

ملیحه حسن زاده مفرد در برنامه ای با عنوان پیشگیری و درمان سرطان های زنان در دوران کرونا که در کلاب هاوس برگزار شد، در خصوص غربالگری و سرطان های دهانه رحم اظهار کرد: سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در خانم هاست که به نظر می رسد مهم ترین علت مرگ ناشی از سرطان در کشورهای در حال توسعه نیز باشد.

متاسفانه این سرطان عمدتا در کشورهای جهان سوم بروز می کند و عامل مهمی در افزایش مرگ ومیر است که علت آن به شرایط و امکانات بازمی گردد.

وی افزود: یکی از واقعیت های مهمی که در مورد سرطان دهانه رحم مطرح است، ارتباط این سرطان با عامل عفونت زای زگیل تناسلی یا HPV است.

باید این موضوع را در نظر داشت که تمام زگیل های تناسلی سرطان زا نیست.

حدود 100 نوع HPV وجود دارد که نزدیک 40 نوع آن می تواند در سیستم تناسلی ایجاد عفونت کند و حدود 15 تا 20 نوع آن هم پرخطر به حساب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط بین HPV و سرطان دهانه رحم

ارتباط بین HPV و سرطان دهانه رحم